"Салық кодексі бойынша жұмыс тобының жетекшісі ретінде, маған осы саланың сарапшыларынан, білікті экономистерден, ірі бизнес қауымдастықтардан және саяси партиялардан нақты әрі жүйелі ұсыныстар көптеп түсуде.
Бүгінде Үкіметтің салық саясатына байланысты қосымша құн салығын көтеру ұсынысы қоғамда қызу талқыланып жатыр.
Оған себеп – Үкіметтің бюджет тапшылығын толтырудың жолы ретінде НДС-ті бірден 20 пайызға дейін көтеруді ұсынуында. Аталған межені кім анықтады, жүйелі есеп-қисабын кім жүргізді? Оны ресми түрде Мәжіліске қарауға қашан бересіздер - деген сұрақтар туындайды.
Құрметті әріптестер!
Қазіргі бюджет дағдарысы жылдар өткен сайын күшейіп келе жатқаны және оның терең де жүйелі себептері бар екені бәрімізге мәлім.
Күрделі және батыл шешімдер қабылдайтын кез келгенін жиі естиміз. Көпшілік мұнымен келіседі деп ойлаймын.
Бірақ біз не көреміз?
Үкімет ҚҚС-ты бір мезгілде көбейтіп, оны төлеу шегін төмендетуді ұсынып отыр.
Бұл ретте ҚҚС есепке жатқызусыз айналым салығына айналуы мүмкін, ал барлық сома түпкілікті тұтынушы үшін қосымша қаржылық ауыртпалыққа айнала отырып, тауардың өзіндік құнына қосылатын болады.
Сондай-ақ бизнестің бұдан да бытыраңқы болып, көлеңкеге түсу ықтималдығы жоғары.
Экономиканы дамыту бүгінгі күннің ең маңызды міндеті екенін және Үкімет жұмысы ел экономикасын дамытуға, шетел инвестицияларын тартуға жағдай жасауға және экономиканың өсуіне байланысты салық түсімдерін арттыруға мүмкіндік беретін кәсіпкерлікті дамытуға қолайлы жағдай жасауға ерекше бағытталуы тиіс екенін бәріміз түсінеміз.
Біздің ойымызша, келесі қадамдар жауап болуы мүмкін:
Біріншіден, бюджеттің шығыс бөлігі мен кіріс бөлігін барынша теңестіру және барлық тиімсіз шығыстарды оңтайландыру қажет.
Сондай-ақ, әр түрлі бағалаулар бойынша экономикамыздың үштен біріне жуығын құрайтын көлеңкелі экономиканың нақты «ағартылуын» көлеңкелі кәсіпкерлік субъектілерін салық төлеушілер қатарына біртіндеп шығарудан бастау керек.
Экономиканың нақты секторын қолдау тәсілдерін қайта қарау қажет.
Мемлекет қаражатты нақты жұмыс орындарын қамтамасыз ететін және қосылған құны жоғары өнім шығаратын кәсіпорындарға ғана салуы керек.
Енді мен Үкіметтің ҚҚС ставкаларын көтеру туралы бастамасына жеке тоқталғым келеді:
Бірінші. Үкімет басқа да тәсілдер мен ұсыныстарды зерделей отырып, бұл мәселеге кешенді түрде келу керек деп есептейміз.
Екінші. Мәселен, талқыланып жатқан жаңа Салық кодексінің жобасында жеңілдіктер бар, олардың орындылығы ел бюджетіндегі ағымдағы сын-қатерлерді ескере отырып қаралуы тиіс.
Үшінші. Халықпен жұмыс істейтін кәсіпкерлік субъектілері үшін бөлшек салық режимінің сақталуын ескере отырып, шекті деңгей одан әрі талқылауды қажет етеді деп есептейміз.
Төртінші. Салық әкімшілігін жетілдіру және салық төлеуден жалтарумен күресті күшейту қажет.
Мұның бәрі бюджетті толықтыруға мультипликативті әсер етеді.
Яғни, кәсіпкерлік субъектілеріне өздеріне зиян келтірмей бере алатындай салық салынуы керек. Бюджетті толтыру үшін Үкімет ойлағандай қажет емес.
Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, Үкіметтің салық ставкаларын арттыру жөніндегі бастамаларын Парламент Мәжілісіне енгізу кезінде біздің ұсыныстарымыз бен көзқарастарымызды ескеруіңізді сұраймыз",- деді Берік Бейсенғалиев.