Жаңалықтар

Түркістан облысында экономиканы мемлекетсіздендіру

Мемлекетсіздендірудің нәтижесінде экономикалық тиімділік артты

Мемлекетсіздендіру – экономикалық реформалардың маңызды элементтерінің бірі болып табылады. Бұл процесс мемлекеттік меншіктегі кәсіпорындар мен активтерді жеке меншікке ауыстыруды көздейді. Түркістан облысы Қазақстан Республикасының экономикалық дамуының айқын мысалы ретінде мемлекетсіздендірудің маңызды алаңдарының бірі болып табылады. Бұл мақалада Түркістан облысындағы экономиканы мемлекетсіздендіру процесі, оның мақсаты мен міндеттері, экономикалық әсері және болашағы талқыланады,-деп хабарлайды newsroom.kz

Мемлекетсіздендірудің мәні мен мақсаты
1.    Мемлекетсіздендірудің анықтамасы
Мемлекетсіздендіру – бұл мемлекеттік меншіктегі кәсіпорындарды, активтерді және инфрақұрылымды жеке меншікке ауыстыру процесі. Бұл процесс экономикадағы мемлекеттік араласуды азайтып, нарықтық экономиканың тиімді жұмыс істеуіне жағдай жасайды.
2.    Мақсаты
Мемлекетсіздендірудің негізгі мақсаты – экономиканың тиімділігін арттыру, бәсекелестікті күшейту, мемлекеттік шығындарды азайту және мемлекеттік басқарудың тиімділігін арттыру. Сонымен қатар, бұл процесс арқылы мемлекет бюджетіне қосымша кірістер түседі.
3.    Міндеттері
•    Мемлекеттік меншіктегі кәсіпорындардың тиімділігін арттыру
•    Жеке сектордың дамуына жағдай жасау
•    Мемлекеттік шығындарды азайту
•    Экономикадағы мемлекеттік араласуды азайту
•    Бәсекелестікті күшейту
Түркістан облысындағы мемлекетсіздендіру процесі
1.    Процестің басталуы
Түркістан облысында мемлекетсіздендіру процесі 1990 жылдардың басында басталды. Қазақстан тәуелсіздік алғаннан кейін экономикалық реформалар жүргізу қажеттілігі туындады. Мемлекеттік меншіктегі кәсіпорындарды жеке меншікке ауыстыру арқылы экономиканың тиімділігін арттыру көзделді.
2.    Кезеңдері
•    Бастапқы кезең (1990-1995 жылдар): Бұл кезеңде негізгі мемлекеттік кәсіпорындар мен активтер жеке меншікке ауыстырылды. Ауыл шаруашылығы, өндіріс және қызмет көрсету салаларындағы көптеген кәсіпорындар жекешелендірілді.
•    Орта кезең (1995-2005 жылдар): Бұл кезеңде мемлекетсіздендіру процесі қарқын алды. Мемлекеттік меншіктегі ірі кәсіпорындар мен инфрақұрылым объектілері жеке меншікке ауыстырылды.
•    Қазіргі кезең (2005 жылдан бастап): Бұл кезеңде мемлекетсіздендіру процесі жалғасуда. Нарықтық экономиканың тиімді жұмыс істеуіне жағдай жасау мақсатында мемлекеттік меншіктегі кәсіпорындар мен активтер жеке меншікке ауыстырылуда.
3.    Негізгі салалар
Түркістан облысында мемлекетсіздендіру процесі ауыл шаруашылығы, өндіріс, құрылыс және қызмет көрсету салаларында кеңінен жүргізілді. Бұл салаларда көптеген мемлекеттік кәсіпорындар мен активтер жеке меншікке ауыстырылды.
Мемлекетсіздендірудің экономикалық әсері
1.    Экономикалық тиімділік
Мемлекетсіздендірудің нәтижесінде экономикалық тиімділік артты. Жеке меншік сектордың дамуы арқылы кәсіпорындардың өндірістік қуаттары артты, жаңа жұмыс орындары ашылды және жалпы экономикалық өсім байқалды.
2.    Бәсекелестік
Мемлекетсіздендіру арқылы бәсекелестік күшейді. Жеке меншік сектордың дамуы нарықта жаңа ойыншылардың пайда болуына және бәсекелестіктің артуына алып келді. Бұл тұтынушылар үшін сапалы өнімдер мен қызметтердің қолжетімділігін арттырды.
3.    Мемлекеттік шығындардың азаюы
Мемлекетсіздендіру арқылы мемлекеттік шығындар азайды. Мемлекеттік меншіктегі кәсіпорындарды басқару және оларды қаржыландыру үшін жұмсалатын шығындар төмендеді. Бұл мемлекет бюджетіне қосымша кірістердің түсуіне мүмкіндік берді.
4.    Инвестициялар
Мемлекетсіздендірудің нәтижесінде жеке секторға инвестициялар тарту мүмкіндігі артты. Жеке меншік сектордағы кәсіпорындар мен активтерге инвесторлар қызығушылық танытып, инвестициялар көлемі артты. Бұл экономиканың жалпы дамуына ықпал етті.
5.    Жұмыс орындары
Мемлекетсіздендіру арқылы жаңа жұмыс орындары ашылды. Жеке меншік сектордың дамуы жұмыссыздық деңгейін төмендетіп, халықтың өмір сүру деңгейін жақсартты.
Мемлекетсіздендірудің болашағы
1.    Жеке меншік сектордың дамуы
Түркістан облысында мемлекетсіздендіру процесі жалғасуда. Жеке меншік сектордың дамуы арқылы экономиканың тиімділігі арттырылып, жаңа мүмкіндіктер ашылуда. Алдағы уақытта да мемлекетсіздендіру процесі арқылы аймақ экономикасының дамуына жағдай жасалмақ.
2.    Инфрақұрылымды дамыту
Мемлекетсіздендіру арқылы инфрақұрылымды дамыту маңызды. Түркістан облысында көлік, энергетика, телекоммуникация және басқа да инфрақұрылым салаларын жеке меншік секторға беру арқылы олардың тиімділігін арттыру көзделуде.
3.    Қаржы секторының дамуы
Қаржы секторын мемлекетсіздендіру арқылы оның тиімділігін арттыру мүмкіндігі бар. Түркістан облысында банктер, сақтандыру компаниялары және басқа да қаржы институттарын жеке меншік секторға беру арқылы олардың қызмет көрсету сапасын арттыру және инвестициялар тарту мүмкіндігі қарастырылуда.
4.    Әлеуметтік саланы дамыту
Мемлекетсіздендіру арқылы әлеуметтік саланы дамыту да маңызды. Білім беру, денсаулық сақтау және әлеуметтік қорғау салаларындағы мемлекеттік меншіктегі объектілерді жеке меншік секторға беру арқылы олардың тиімділігін арттыру және халыққа көрсетілетін қызметтердің сапасын жақсарту мүмкіндігі бар.
Қорытынды
Түркістан облысындағы экономиканы мемлекетсіздендіру процесі аймақтың экономикалық дамуы үшін маңызды рөл атқаруда. Мемлекетсіздендіру арқылы экономиканың тиімділігі артты, бәсекелестік күшейді, мемлекеттік шығындар азайды және инвестициялар тарту мүмкіндігі артты. Алдағы уақытта да мемлекетсіздендіру процесі арқылы Түркістан облысының экономикасын дамыту және халықтың өмір сүру деңгейін жақсарту көзделуде. Мемлекетсіздендірудің тиімді жүргізілуі арқылы аймақ экономикасының тұрақты дамуы қамтамасыз етіледі.