Бүгінгі Қазақстан және әлемдегі жаңалықтар | Newsroom.kz RU search
17 мамыр, 2023 / NewsRoom / Жаңалықтар

Каршеринг қызметінің көлемі бір жылда 37% азайды

Каршеринг қызметінің көлемі бір жылда 37% азайды

Каршеринг қызметінің көлемі бір жылда 37% азайды
ашық дереккөзі

Жалпы ҚР-да жалдау, прокат және лизинг қызметінің көлемі құндық мәнде айтарлықтай өзгерген жоқ, деп хабарлайды newsroom.kz.

2022 жылдың қаңтар–желтоқсанда жеңіл және жүк көлік құралдарын, су және әуе көлігін, құрылыс машиналары мен жабдықтарын, ауыл шаруашылығы машиналарын, зияткерлік меншік өнімдерін, компьютерлік және перифериялық жабдықтар мен ұқсас өнімдерді жалдау, прокат және лизинг қызметінің көлемі 541,2 млрд теңгені құрады. Ақшалай түрде бұл бір жыл бұрынғы сәйкес кезеңімен салыстырғанда 0,5% артық, алайда нақты мәнде секторда құлдырау байқалады (ФКИ — бар болғаны 91%, яғни нақты көлем бойынша минус 9%). Анықтама үшін: бір жыл бұрын сектордағы қызмет көрсету көлемі ақшалай 9,2% (ФКИ — бар болғаны 86,1%) төмендеген. Жалдау, прокат және лизинг қызметінің төрттен үштен астамы ҚР-ның 20 өңірінің тек 4-не — Астана мен Алматы мегаполистеріне (тиісінше 125,7 млрд және 104,4 млрд теңге), сондай-ақ мұнайлы өңірлер Маңғыстау және Атырау облыстарына (тиісінше 97,9 млрд және 83,5 млрд теңге) тиесілі. Салада көрсетілген қызмет ең аз өңірлер Жетісу (626,8 млн теңге), Түркістан (1,1 млрд теңге) және Алматы (2,2 млрд теңге) облыстары. Жалдау, прокат және лизинг қызметінің құрылымында ең көп көлем автокөліктер мен жеңіл көліктерді жалға алуға тиесілі: 80,3 млрд теңге, 2021 жылдың қаңтар–желтоқсанымен салыстырғанда бұл көрсеткіш құндық мәнде 37% төмендеді. Одан кейінгі орында жүк көліктерін жалға алу: 67,6 млрд теңге, бір жыл бұрынғымен салыстырғанда 21,9% өсті. Сондай-ақ сектордағы қызметтің айтарлықтай көлемі су көліктері мен жабдықтарын жалға алуға (57,1 млрд теңге — 2021 жылмен салыстырғанда бірден 6 есе көп) және құрылыс машиналары мен жабдықтарын жалға алуға (50,7 млрд теңге, бір жыл ішінде өсім — 1,5 есе) тиесілі. ҚР электр самокаттарын «реттеуді» жоспарлап отыр, негізгі мәселелерді көбіне жалға алынған көліктер тудырады. Елде әкімдіктердің қала кеңістігін жоспарлауға қатысуын, шеринг компаниялардың жауапкершілігін және көліктің жаңа түрін тіркеуді қамтамасыз ететін реттеу құралдарының екінші пакетін дайындау басталды. электр самокаттарының қозғалысын реттеуге арналған түзетулердің бірінші пакеті аясында олар көлік құралы ретінде танылды. Олардың жаяу жүргіншілер жолымен тек жаяу жүргіншілер ағынының жылдамдығымен ғана рұқсат етіледі, яғни сағатына 6 км-ден аспайды, ал жол бойында кез келген жылдамдықпен жүруге рұқсат етіледі, бірақ оң жақ жолақпен, 18 жастан бастап, дулыға және шағылыстыратын киім киіп, кез келген санаттағы жүргізуші куәлігі болуы керек. Сондай-ақ жүк пен жолаушыларды электр самокаттарымен тасымалдауға тыйым салынады, ал электр самокат жүргізушілері жаяу жүргіншілер жолы мен қиылыстарда көлігінен түсуі керек.