Коронадағдарысқа дейінгі көрсеткіштермен салыстырғанда секторда айтарлықтай өсім байқалады, деп хабарлайды newsroom.kz.
Біз өз еліміздегі және көршілеріміздегі туризм туралы жиі сын жазамыз. Жақында осы салада көршілерде қызық жағдай болды: Қырғызстанда Ұлттық қауіпсіздік мемлекеттік комитеті (ҚР ҰҚМК) туризмді дамыту қорының президенті Елена Калашникова мен ұйымның вице-президенті Александр Валитовты ұстады.
Мемлекеттік комитеттің мәліметінше, қорды дамытуға республикалық бюджеттен 1 млрд сом бөлінген, бірақ Ұлттық қауіпсіздік мемлекеттік комитеті бұл қаржы мақсатсыз пайдаланылған деп отыр. Қырғыз Республикасы Қылмыстық кодексінің 336-бабы «Сыбайлас жемқорлық» бойынша іс қозғалды.
Бұл оқиғаның ең қызығы, сала мамандары белгіленген айыппен келіспейді. Мәселен, Қырғыз Республикасының Жогорку Кенеш (ҚР бірпалаталы парламенті) депутаты, Бюджет, экономикалық және фискалдық саясат комитетінің мүшесі Султанбай Айжигитов қор жұмысы 5 жылға есептелген өндірістік процесс екенін
атап өтті. «Объективтілік үшін айта кету керек, өндірістік процесс нәтиже беруі үшін цикл аяқталуы керек. Олар енді ғана жұмыс істей бастады. Калашникова айтқандай, бұл картоп сату емес. Меніңше, бірінші өндірістік циклді аяқтауға, одан кейін нәтижені талап етуге, оны бағалауға мүмкіндік беру керек сияқты. Қазір баға беруге, одан да көп іс қозғауға әлі ерте», — деді депутат.
Мұны Елена Калашникованы қорғау үшін
петиция жасаған Қырғыз Республикасының бастамашыл сарапшылар тобы да растады. Сарапшылар қордың жұмыс жылындағы жетістіктерін атап өтті:
• Халықаралық маңызы бар екі ірі жоба іске қосылды: Baуtik Mountain жыл бойғы халықаралық тау шаңғысы туристік кластері және Ыстықкөлдегі Tosor International Sports Complex заманауи спорт кешені.
• Туристер мен ел қонақтары үшін тәулік бойы жұмыс істейтін байланыс орталығы іске қосылды.
• Бішкекте және ірі әуежайларда туристерге барлық қажетті ақпаратпен қамтамасыз етілген «Босого» туристік қонақжайлылық орталықтары жұмыс істейді.
• Таулы аймақтарда жаңа экологиялық туристік бағыттар ашылып, Дүниежүзілік туристік ұйымның стандарттары бойынша экожолдар белгіленді.
• Туристер жабайы табиғатта жоғары жайлылықпен демалуға болатын глампингтер салынуда.
• Тәуелсіз Қырғызстан тарихында алғаш рет елдің мәдени, тарихи және табиғи нысандарына түгендеу жүргізіліп, электронды ақпараттық платформа әзірленді.
• Мемлекеттік және муниципалдық меншік нысанындағы 228 курорттық-демалыс нысандарына түгендеу жүргізілді.
Көрші мемлекеттің туризм саласына сараптамалық мәлімдеме жасай алмаймыз, бірақ біз сектордың жалпы ресми көрсеткіштерін бағалай аламыз және Қырғыз Республикасындағы осы салада болып жатқан оқиғалардың тәуелсіз және бейтарап бейнесін жасай аламыз.
Біз тек 2022 жылдың көрсеткіштерін ғана бағалаймыз, өйткені туризмді дамытуды қолдау қоры 2022 жылдың 17 наурызында Қырғыз Республикасының Экономика және сауда министрлігінің 100% үлесі бар ААҚ түрінде құрылған. Әрине, объективті бағалау үшін толық емес жыл аздық ететінімен келісеміз, бірақ биыл да айтарлықтай қызық нәтижелер бар.
Түсінікті болу үшін 2022 жылдың көрсеткіштерін алдыңғы 2021 жылмен де, коронадағдарыс алдындағы 2019 жылмен де салыстырамыз, өйткені 2021 жылғы көрсеткіш пандемия мен локдаундарға байланысты нашарлауы мүмкін және тек осымен салыстыру жеткілікті емес. Сондықтан мұндай қос салыстыру жағдайды дұрыс бағалауға мүмкіндік береді.
Мәселен, ресми деректерге сәйкес, 2022 жылы сектордағы жалпы қосылған құн 35,4 млрд сомды құрады. Бұл 2021 жылмен салыстырғанда ақшалай түрде 36%, сонымен қатар 2019 жылмен салыстырғанда 12,1% артық. Саланың ЖҚҚ-ның ІЖӨ-дегі үлесі әлі күнге дейін коронадағдарысқа дейінгі көрсеткіштерге (5%–5,1%) жеткен жоқ, бірақ 2021 жылғы деңгейден (3,6%) айтарлықтай асып, 3,9%-ға жетті.
2022 жылы Қырғыз Республикасының туризм секторындағы бөлшек сауда айналымы 33,8 млрд сомды құрады, бұл өткен жылмен салыстырғанда 64,7%, 2019 жылмен салыстырғанда 46,4% артық.
Саладағы халыққа қызмет көрсету нарығына келетін болсақ, туристік агенттік қызметтерінің көлемі 2,2 млрд сомға жетті — көрсеткіш бір жылда 65,3% және 2019 жылмен салыстырғанда 21,9% өскен; курорттық қызметтер 1,1 млрд сомды құрады — бір жылда 54% және 2019 жылмен салыстырғанда 54,5% көбейген, ал орналастыру қызметтері 4 млрд сомға жетті — бір жылда бірден 2,8 есе, ал 2019 жылмен салыстырғанда 16,9% өсім бар.
Осылайша, әзірге барлығы жаман емес.
Туристік қызмет экспортының өсуі, яғни ҚР шетел азаматтарын қабылдаудан түскен табысы, сондай-ақ туристік қызмет импортының, яғни ҚР азаматтарының шетелдегі шығындарының өзгеруі маңызды. Біріншіден, бұл деректер ҚР статистикасында АҚШ долларымен берілген, тиісінше оларға ел ішіндегі девальвация процестері аз әсер етеді.
Екіншіден, егер 2021 жылғы коронадағдарыспен салыстырғанда сектордағы қызметтердің экспорты да (5 есеге жуық) да, импорты да (3,2 есе) өсті деп күтілсе, коронадағдарыс алдындағы 2019 жылмен салыстырғанда жағдай басқаша болды. Қызмет импорты 48,6% азайды, яғни ҚР азаматтары шетелде әлдеқайда аз ақша жұмсаған. Бірақ қызмет экспорты 13,6% өскен, яғни COVID-19 пандемиясына дейінгі көрсеткіштермен салыстырғанда елге шетелдіктерден ақша ағыны да артқан.
Тиісті қордың айыпталғанымен, жоғарыдағы статистика 2022 жыл, яғни қордың жұмыс істей бастаған алғашқы жыл Қырғызстанның туризм индустриясы үшін айтарлықтай қолайлы болғанын көрсетеді. Жоғарыдағы көрсеткіштерді ескере отырып, ҚР мемлекеттік органдары сыбайлас жемқорлықпен күресудің орнына керісінше тиімді жұмыс істеп жатқан ұйымға кедергі келтіріп отыр ма, әлде аталған қор тіпті белгілі бір тұлғалардың өзара ойынының құрбанына айналды ма, ол жағы белгісіз.
Біз өз тарапымыздан қазақстандық шенеуніктердің қайсысына еліміздің сала мамандары мен депутаттары осылай араша болғысы келетінін және белсенді араша болатынын елестетудің өзі қиын екенін айта аламыз.