"Бірқатар бағдарламалар әзірленуі тиіс" - Мәжіліс депутаты автонесиелеу туралы
"Бірқатар бағдарламалар әзірленуі тиіс" - Мәжіліс депутаты автонесиелеу туралы
Қазақстанда автомобиль бағасының өсуінің себептерін бүгін Елордада айтылды. Машина жасаушылар форумының қатысушылары шешім ұсынды. Ринат Абдулкаюмов айтып береді, деп хабарлайды newsroom.kz.
Қазақстанда және басқа елдерде автомобильдердің бағасы әртүрлі. Бұл белгілі факт. Қазақстан машина жасаушылар одағының төрағасы айтқан жеке байқау да бар. Бірақ бұл туралы кейінірек. Әзірге одан да маңыздысы туралы-неге бізде шығарылатын жаңа көліктердің бағасы өсуде?
ДИНАРА ШУКИЖАНОВА-ҚР Парламенті Мәжілісінің депутаты: "инфляция бар, мен машина жасауда импортталатын шикізаттың жоғары деңгейі бар екенін айттым. Құны осыған байланысты. Сондықтан біз өндірілген өнімнің құнын бақылай алатындай етіп осы импорттық компонентті төмендетуіміз керек". Қазақстанның машина жасаушылар одағы да осындай ұстанымды ұстанады. Біздің кәсіпорындар шетелде автомобильдердің кейбір компоненттерін сатып алудан бастап, темір жылқылардың құны мүмкін болғаннан жоғары. Тіпті нақты мысалдар бар.
МЕЙРАМ Пішембаев-Қазақстан машина жасаушылар одағының төрағасы: "бампер-ол үлкен. Ол екі текшені алады, салмағы небәрі 20 кг. Бірақ оны Оңтүстік Кореядан әкелу – бұл вагонның бір бөлігін алады. Сондай-ақ, жанармай жүйесіне немесе басқа нәрсеге арналған түтіктер бар. Бұл автомобиль құнының қымбаттауына әсер етеді. Бір көлікке 150 доллардан 200 долларға дейін әсер етеді". Қазақстанда шығарылған машиналардың қаншалықты арзан болуы мүмкін екендігінің нақты сомасын спикер атай алмады. Алайда, ол басқа ақпаратпен бөлісті. Жақында Қазақстанда автокомпоненттер зауыттары пайда болады. "Онда олар оны салып, бизнеске ұзақ мерзімді сатып алуға береді. Онда біреу орындықты босата бастайды, біреу кілемшелер, біреу бампер. Тапсырма көптеген шағын кәсіпорындар пайда болып, қолдау шараларын алып, автомобиль компоненттерін шығара бастауы керек. Машина жасаудың барлық салаларында. Тек автоөнеркәсіп емес". Бұл бизнес үшін тиімді болып шығады. Жұмыс та, мемлекеттің қолдауы да бар. Логика бойынша қазақстандықтарға арналған машиналар қолжетімді болуы тиіс. Бірақ тағы бір кедергі бар – жеңілдікті автонесиелеу бағдарламасы. Рас, бәрі де оның ресурстары жеткілікті деп санамайды.
ДИНАРА ШУКИЖАНОВА-ҚР Парламенті Мәжілісінің депутаты: "Менің ойымша, белгілі бір аудиторияға бағытталған бірқатар бағдарламалар әзірленуі тиіс. Және бұл бағдарламалар жүйелік болуы керек. Бағдарламалар ұзақ мерзімді болуы керек. Сонда сіз жүгірмейсіз және айтасыз: Ием, мен жеңілдік бағдарламасы бойынша көлік сатып ала аламын ба? Бұл әлеуметтік шиеленісті төмендетуі мүмкін". Ал бізде және шетелде жаңа авто және арнайы техниканың құнына келетін болсақ, Қазақстан машина жасаушылар одағының төрағасы өз бақылауларын айтты. МЕЙРАМ Пішембаев-Қазақстан машина жасаушылар одағының төрағасы:"бізде автомобильдер мен техника көрші елдерге қарағанда арзанырақ".
РИНАТ АБДУЛКАЮМОВ-КОРРЕСПОНДЕНТ: "иә, автокөлік сияқты көлік құралын орташа табысы бар барлық қазақстандықтар ала алмайды. Бағалар тістейді. Сонымен қатар, Темір атты сатып алу жеткіліксіз, оны күтіп ұстау керек. Бұл да ақша. Сондықтан сіздің қаржылық жағдайыңызды ескере отырып, машинаны сатып алуға жақындау керек".